7 sposobów na udoskonalenie programów rozwoju pracowników

Wiele firm inwestuje w programy szkoleniowe wydając niebagatelne kwoty. Stawmy jednak czoła prawdzie: jeszcze nigdy nie było to takie ważne, a co więcej – tak trudne.

Firmy na całym świecie wydają miliardy na różnego rodzaju szkolenia, jednak te często nie przynoszą oczekiwanych efektów. Nie wyposażają one managerów w niezbędne umiejętności i często nie pomagają im w zwiększeniu ich skuteczności w działaniu. Co zrobić, aby zmienić ten stan rzeczy? O czym należy pamiętać, aby zmaksymalizować efekty szkoleń?

  1. Zarażaj menedżerów pasją do szkolenia pracowników

Obecnie managerowie nie mają czasu na przekazywanie wiedzy ani umiejętności. Są pochłonięci swoimi codziennymi zadaniami. Rynek jest na tyle złożony i konkurencyjny, że wystarczającą trudność sprawia im wywiązanie się z zadań, z których są rozliczani. Może to powodować, że tym bardziej nie chcą się angażować w dodatkowe aktywności. Zadaniem managerów jest jednak wspieranie i motywowanie pracowników, czy to przez coaching, mentoring czy dzielenie się wiedzą. Pamiętajmy także, że menadżerowie także potrzebują wsparcia, aby organizacja rozwijała się w dobrym kierunku.

  1. Pamiętaj, że wiedza może stracić swoją ważność

W obecnych czasach wiedza i umiejętności często przestają być przydatne w ciągu kwartału czy roku. Jeszcze całkiem niedawno to, czego się nauczyliśmy było aktualne przez wiele lat. Odpowiedzią na tę sytuację jest regularne organizowanie szkoleń, które będą wyposażały pracowników w niezbędną wiedzę. Musimy jednak pamiętać, że rozwój to nie jednorazowa czynność, a ciągły proces, co jest kluczem w efektywnym zarządzaniu. By poszerzać swoje zdolności warto skorzystać z warsztatów rozwojowych i szkoleń miękkich.

  1. Naucz pracowników brania odpowiedzialności za własny rozwój zawodowy

Kompleksowe i uniwersalne programy szkoleniowe nie sprawdzą się, gdy uczestnicy nie wezmą odpowiedzialności za własny rozwój. W tym procesie ważna jest jednak rola menadżera. Aby firma osiągała sukcesy, była innowacyjna i wydajna powinniśmy dbać o rozwój utalentowanych pracowników. Nie jest to proste zadanie, ale nikt nie powiedział, że będzie łatwo, prawda? Z pomocą przychodzą szkolenia menadżerskieBez wątpienia ciągły rozwój umiejętności pozwala nam na dopasowanie sposobów realizacji zadań i stawiania czoła wyzwaniom, które wydają się być na pierwszy rzut oka nie do przejścia.

  1. Bądź elastyczny

„Nie mam czasu” – słyszymy to ciągle. Przekazywanie pracownikom informacji, że muszą zaangażować się w działania szkoleniowe i rozwojowe przy ich i tak już napiętych harmonogramach często ich zniechęca, sprawia, że mogą czuć się przytłoczeni swoimi obowiązkami. Pamiętajmy, aby organizować szkolenia z uwzględnieniem potrzeb i możliwości pracowników, aby były dla nich bardziej dostępne. Mogą sprawdzić się interaktywne materiały, możliwość doboru terminów czy obszarów, w których czują największą potrzebę rozwoju.

  1. Pamiętaj o pracownikach zdalnych

Z roku na rok rośnie liczba zespołów pracujących zdalnie. Często takie osoby znajdują się poza zasięgiem wzroku managera ale nie oznacza to , że nie potrzebują oni szkoleń. To właśnie szczególnie w ich przypadku powinniśmy zadbać, aby były one dobrze przemyślane, a co więcej kreatywne. Mogą one przybrać formę oficjalnych kursów oraz nieoficjalnych form coachingu i mentoringu. Przydatne mogą także okazać się szkolenia z komunikacji.

  1. Buduj atmosferę zaufania

Środowisko pracy, w którym występuje przejrzystość otwartość i szczerość sprawia, że pracownicy są bardziej zaangażowani. Liderzy jednak ciągle borykają się z problemem zaufania. Pracownicy często nie ufają swojemu pracodawcy, twierdząc, że nie jest on wystarczająco otwarty i szczery wobec nich. Dochodzi do tego niechęć do dzielenia się wiedzą. Jeśli menadżerowie sami nie angażują się w szkolenia lub nie dzielą się z podwładnymi swoimi doświadczeniami, to oczekiwanie, że ich pracownicy będą entuzjastycznie nastawieni do szkoleń może okazać się zgubne. Menedżer powinien być przykładem i sam czynnie realizować założenia szkoleniowe.

  1. Zadbaj o dopasowanie szkolenia do różnych stylów uczenia się

Za przykład mogą posłużyć nam millenialsi. Dorastali oni używając komputerów i telefonów komórkowych, dlatego chętniej korzystają z nowych technologii podczas szkoleń. Organizacje muszą dostosować sposób szkolenia do różnych generacji oraz wykorzystywać działania do różnych stylów, preferencji i oczekiwań pracowników.

Odpowiednio dopasowane szkolenia mają ogromne znaczenie dla rozwoju organizacji.

Decydując się na różne programy, chcemy mieć pewność, że ta inwestycja w przyszłości zaowocuje. Dzięki zrozumieniu trendów w zakresie szkoleń będziemy mogli odpowiednio dobierać rozwiązania dla naszej organizacji. W ten sposób możemy osiągnąć lepsze wyniki i zwiększymy zaangażowanie pracowników. Sprawdź naszą ofertę szkoleń dla firm.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

16 + 3 =

Zostaw wiadomość!