Dlaczego mi nie wychodzi?! Poznaj tajniki myślenia projektowego

Osoby, które potrafią myśleć niekonwencjonalnie i wychodzić poza utarte schematy, są niezwykle cenne na rynku pracy. Codziennie wiele firm szuka pomysłów na innowacyjne produkty oraz usługi. Niestety, nawet najbardziej kreatywne i intrygujące projekty nie zawsze odnoszą spodziewany sukces. Dlaczego tylko niewielki procent pomysłów przynosi inwestorom pieniądze? Gdzie znajduje się geneza problemu? Odpowiedzi na te pytania mogą przynieść szkolenia sprzedażowe, które organizujemy m.in dla firm z Poznania i Warszawy.

Design Thinking – tajniki myślenia projektowego

Tworzenie ciekawych projektów, które cieszą się popularnością i uznaniem, nie jest proste. Wymaga to nie tylko kreatywności i nieszablonowego podejścia do tematu, ale także odpowiedniej metodologii. Design Thinking pozwala znaleźć balans między tym, co unikalne, a tym, co użyteczne. Dzięki myśleniu projektowemu można szybko i skuteczne przekuć mglistą ideę stanowiącą postawę pomysłu w gotowy i funkcjonalny produkt. Na czym opiera się Design Thinking? Czym tak naprawdę jest? To metodologia projektowania, która opiera się na multidyscyplinarności. Czerpie z różnych elementów – z biznesu, designu, inżynierii, nauk społecznych i wielu innych. Dzięki temu podejście do zagadnienia jest holistyczne, wszechstronne. Otwarte spojrzenie sprawia, że szybciej rodzą się nowe koncepcje i rozwiązania. Myślenie projektowe wykracza poza konkretne narzędzia oraz założony schemat funkcjonowania. Design Thinking to również pewna kultura myślenia, która stawia na kreatywność, empatię oraz wymianę doświadczeń i wiedzy między osobami z różnych branży. Ostatecznie powstaje unikalny organizm, który podąża nieznanymi ścieżkami i odkrywa nowe, interesujące drogi. Aby nauczyć się więcej w tym temacie warto wybrać się na szkolenie z myślenia projektowego organizowane między innymi na terenie Poznania lub Warszawy.

Design Thinking – fazy projektowania

Myślenie projektowe, o którym bardzo często podkreśla się na naszych szkoleniach sprzedażowych w Poznaniu, składa się z pięciu etapów. Pierwszy z nich to empatia. Skupienie uwagi na ludziach nie jest typowe dla wielkich korporacji – jednak myślenie projektowe zaczyna właśnie od nich. Umiejętność postrzegania produktów i usług oczami innych osób oraz zrozumienie, dlaczego ludzie zachowują się tak, a nie inaczej, staje się niezwykle cenne z punktu widzenia grupy projektowej. Dzięki głębokiej empatii możemy dowiedzieć się, czego tak naprawdę pragną ludzie, a to z kolei prowadzi do tworzenia lepszych rozwiązań. Kolejnym etapem jest synteza. Pora na analizę prawidłowości oraz wyciągnięcie wniosków z informacji, które zostały zebrane podczas obserwacji oraz badań. Faza trzecia opiera się na generowaniu pomysłów. To prawdziwa burza mózgów, podczas której rodzą się różnego rodzaju koncepcje. Im więcej pomysłów, tym lepiej – wówczas prawdopodobieństwo, że trafimy w sedno, znacząco wzrasta. Przedostatni etap to prototypownie pomysłów. Polega on na fizycznej reprezentacji stworzonej idei przy pomocy łatwo dostępnych materiałów. Ostatni, piąty etap to testowanie. W trakcie tej fazy dowiemy się, czy nasz pomysł był trafiony. Testujemy stworzony prototyp z potencjalnymi odbiorcami, aby dowiedzieć się, czy działa on tak, jak założyliśmy. Na tym etapie również musimy wykazać się empatią oraz obiektywizmem – zbierając feedback od klientów.

Myślenie projektowe to innowacyjna metoda na tworzenie unikalnych produktów oraz usług. Ponieważ ukierunkowana jest na człowieka i jego potrzeby, pomaga trafić w samo sedno ludzkich oczekiwań. Na co jeszcze czekasz? Szkolenia sprzedażowe dla firm i ludzi takich jak Ty są organizowane w Poznaniu, Wrocławiu, Warszawie i każdym innym większym mieście Polski!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

13 − 12 =

Zostaw wiadomość!