SKUTECZNE ROZWIĄZANIA
FILARY NASZEJ PRACY
Filozofia naszych działań, to coś więcej niż same szkolenia i warsztaty. Z naszymi klientami budujemy długoterminowe relacje partnerskie, w które wkładamy dużo serca. W pełni staramy się poznać specyfikę danego biznesu, bo nawet jeśli jest nam znana dana branża, to każda organizacja jest na swój sposób inna.
Zadajemy dużo trudnych pytań, stawiamy ludziom wyzwania, diagnozujemy sytuację od podszewki. Często wychodzimy dużo dalej niż standardowa relacja na poziomie klient-firma szkoleniowa, dlatego że nam po prostu zależy.
TrainBrain to zespół ekspertów o profilu szkoleniowo-doradczym, z którym osiągniesz długotrwałą przewagę konkurencyjną poprzez inwestycję w człowieka. Jesteśmy firmą szkoleniową z Poznania, ale pracujemy na terenie całej Polski.
PEŁNA OFERTA TRAINBRAIN
Czy wiesz, że nasze usługi wykraczają poza same szkolenia i warsztaty? Klikając poniżej w wybrany obszar, dowiesz się więcej na ten temat tego jak projektujemy kompleksowe programy rozwojowe dla firm, w jaki sposób przeprowadzamy audyty w zakresie polityki szkoleniowo-rozwojowej w organizacjach i wiele innych.
AUDYT W ZAKRESIE POLITYKI SZKOLENIOWO-ROZWOJOWEJ
oceniamy stosowane w organizacji metody zarządzania procesami rozwojowymi oraz wspieramy merytorycznie trenerów wewnętrznych
Każda organizacja na pewnym etapie powinna mieć lub posiada przyjęte pewne standardy w zakresie badania potrzeb rozwojowych pracowników. W trakcie audytu pracujemy na poziomie systemu, który jest kompleksowym narzędziem służącym do zarządzania kompetencjami, wspierania wdrażanych zmian organizacyjnych czy zbierania informacji o potencjalnych obszarach inwestycji szkoleniowych w danym roku.
W ramach usługi oceniamy i dostarczamy informacji, co można byłoby udoskonalić w zakresie polityki szkoleniowo-rozwojowej lub jak w ogóle wdrożyć ją od zera. Zaczynamy od systemu, który jest bliżej znany jako IPS (identyfikacji potrzeb szkoleniowych). Poznajemy organizację od środka i pokazujemy, jakie rozwiązanie w jej przypadku byłyby najefektywniejsze.

Głównym kryterium oceny skuteczności IPS jest jej trafność, rozumiana jako zidentyfikowanie autentycznych potrzeb rozwoju kompetencji pracowników w kontekście sytuacji i strategii przedsiębiorstwa. Trafność systemu IPS jest gwarantem racjonalnej alokacji zasobów finansowych firmy w zakresie potrzeb rozwojowych.
KLUCZOWE ZALETY SKUTECZNEGO SYSTEMU IDENTYFIKACJI POTRZEB SZKOLENIOWYCH (IPS)
POPRAWA WYNIKÓW FINANSOWYCH ORGANIZACJI
WIĘKSZA KONKURENCYJNOŚĆ NA RYNKU
IDENTYFIKACJA POTRZEB O NAJWYŻSZYM PRIORYTECIE
WYSOKIEJ JAKOŚCI POZYSKIWANE DANE O PRACOWNIKACH
OPTYMALIZACJA SPOSOBU POZYSKIWANIA DANYCH
WZROST WYDAJNOŚCI I SPRAWNOŚCI ZASOBÓW LUDZKICH
DŁUGOFALOWE ZMNIEJSZENIE FLUKTUACJI
KORZYSTNY WPŁYW NA DZIAŁANIA EMPLOYER BRANDINGOWE
PRZEMYŚLANE INWESTYCJE W DZIAŁANIA SZKOLENIOWE
POPRAWA KOMUNIKACJI WEWNĄTRZORGANIZACYJNEJ
ELASTYCZNOŚĆ I ADAPTOWALNOŚĆ UWARUNKOWAŃ
PRZYKŁADY ELEMENTÓW SKŁADOWYCH POLITYKI
SZKOLENIOWO-ROZWOJOWEJ, KTÓRE PODLEGAJĄ AUDYTOWI
PROCEDURY ZBIERANIA INFORMACJI
Bazowe podejście oparte o np. model komunikacji, model analizy kluczowych procesów, model okresowych ocen, model kompetencyjny lub model hybrydowy.
ROCZNY PLAN SZKOLEŃ (RPS)
Obejmuje planowany budżet, kategoryzację szkoleń, strukturę harmonogramu, organizację procesów rozwojowych.
TYPOLOGIA PROJEKTÓW SZKOLENIOWYCH
Istnieje 7 głównych powodów dla których firmy organizują szkolenia. Każdemu powodowi odpowiada inny typ szkolenia np. obligatoryjne, adaptacyjne, rezerw kadrowych, nagrodowe czy inwestycyjne.
PROCESY WSPARCIA MENEDŻERSKIEGO
Stosowane w organizacji metody wsparcia przez menadżerów na wyższym szczeblu (np. mentoring), które obejmują cztery podstawowe metarole kadry kierowniczej – rola motywacyjna, wspierająca, diagnostyczna i inwestycyjna.
REKRUTACJA WEWNĘTRZNA
Prezentowane i otwarte ścieżki kariery dostępne dla pracowników, o które opierają oni swoje indywidualne plany rozwojowe przy wsparciu kadry kierowniczej wyższego szczebla.
STANDARDY REALIZACJI PROJEKTÓW SZKOLENIOWYCH
Sposób planowania, organizacji i kształtowania celów projektów szkoleniowanych podejmowanych wewnętrznie lub przy pomocy dostawcy zewnętrznego.
ZESPÓŁ HR, L&D, TRENERZY WEWNĘTRZNI
Sposób funkcjonowania osób zajmujących się procesami rozwojowymi (learning&development), zarówno w zakresie organizacyjnym i trenerskim.
SPÓJNOŚĆ STRATEGICZNA Z POLITYKĄ PERSONALNĄ
Pomiar na ile polityka szkoleniowo-rozwojowa koegzystuje i wspiera politykę personalną organizacji, a w tym jej strategię długoterminową (w tym po części ocena kultury organizacyjnej).
To tylko kilka przykładów. Podejmując współpracę z TrainBrain Twoja organizacja otrzymuje listę wytycznych i wskazówek, które sprawią że polityka szkoleniowo-rozwojowa będzie sprawnie funkcjonować. Proces wdrażania zmian jest wieloetapowy, stąd wraz z nami stworzysz plan działania, który pozwoli organizacji skutecznie zorganizować podejmowane po kolei kroki.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie dodatkowe pytania, bo audyt to nie bułki w piekarni, a dość złożona i dedykowana usługa.
Zamów kontakt
PROJEKTOWANIE PROCESÓW SZKOLENIOWYCH
kompleksowe opracowanie zestawu działań rozwojowych, efektywnych biznesowo w oparciu o przyjęte wskaźniki i pomiary
Model 70/20/10 autorstwa Roberta W. Eichingera i Michaela M. Lombardo zakłada, że 70% zdobywanej wiedzy pochodzi z doświadczenia jakie zdobywamy podczas wykonywanej pracy, 20% ze współpracy z innymi osobami, a tylko 10% z tradycyjnego szkolenia i warsztatów.
Czy wobec tego szkolenia są nieefektywne i niepotrzebne? Nie w tym rzecz. Projekt szkoleniowy to złożony proces obejmujący wszystko, co dzieje się przed rozpoczęciem edukacji pracowników, w trakcie i po realizacji często najważniejszej części, czyli warsztatów.

9 ETAPÓW PROCESU SZKOLENIOWEGO
DZIAŁANIA BADAWCZO-ANALITYCZNE
W zależności od rozmachu projektu podejmujemy szereg działań mających na celu zorientowanie się w kontekście organizacyjnym i licznych uwarunkowaniach projektowych. Działania badawczo-analityczne umożliwiają również sprecyzowanie ogólnych celów projektu, zamierzeń i oczekiwań paru grup interesariuszy w organizacji.
USTALENIE REZULTATÓW BIZNESOWYCH I BEHAWIORALNYCH
Przed przystąpieniem do opracowania rozwiązania merytorycznego, należy określić poziom pożądanych zmian zgodnie z modelem “The New World Kirkpatrick Model”. W ten sposób odpowiadamy na pytanie “Co ma się zmienić po realizacji projektu?”. Nie zaczynamy od pytań na poziomie wiedzy i kompetencji, ale od poziomu celu biznesowego i zmiany postaw w organizacji.
OPRACOWANIE ROZWIĄZANIA MERYTORYCZNEGO
Zestawiając ze sobą dane pozyskane z punktu 1 i 2, możemy przejść do dopasowania rozwiązania merytorycznego organizowanego w ramach projektu. Na tym etapie nie precyzujemy jeszcze, co dokładnie będzie w programie krok po kroku, a określamy jakie mają być ramy całości.
KOMUNIKOWANIE ZMIAN I PROCESU W ORGANIZACJI
Opór przed zmianą to psychologiczna naturalna reakcja pracowników na zachodzące zmiany, które wynikają z bardzo różnych czynników. Etap ten ma na celu zniwelowanie oporu poprzez właściwe zakomunikowanie procesu w organizacji. Dokonuje się to m. in. poprzez wsparcie managementu, zaangażowanie ludzi w proces przed realizacją, zapoznanie z trenerem, brief przedszkoleniowy. Nie wystarczy rozesłać maili!
PRZYGOTOWANIE I DOPASOWANIE PROGRAMU
Często najbardziej wyczekiwany etap, który wydaje się najbardziej oczywisty. Polega na ostatecznym sformułowaniu programu, który będzie dedykowany konkretnej grupie odbiorców. Dopasowanie obejmuje, również określenie wszelkich metod aktywizujących, które zostaną docelowo wykorzystane. Krok ten bezpośrednio angażuje trenera prowadzącego w przygotowania.
DZIAŁANIA SZKOLENIOWO-ROZWOJOWE
Realizacja sporządzonego planu działań szkoleniowo-rozwojowych na podstawie wcześniejszych kroków. Tym samym, bieżąca weryfikacja i kontrola nad realizacją poszczególnych działań. Ponadto, elastyczne reagowanie na niezaplanowane sytuacje wynikające z przebiegu zdarzeń.
REALIZACJA PLANU DZIAŁAŃ WDROŻENIOWYCH
Obejmuje okres pomiędzy działaniami szkoleniowo-rozwojowymi albo po ich zakończeniu. W odpowiednim momencie procesu uczestnicy kształtują we współpracy z trenerem swój indywidualny lub zespołowy plan działań wdrożeniowych (PDW), który potem realizują. Etap ten ma rozpiętość od trzech do sześciu miesięcy, w trakcie których może zostać zrealizowana zaplanowana sesja follow-up, która jest dodatkowym wsparciem dla uczestników w obecności trenera.
OCENA EFEKTYWNOŚCI I SKUTECZNOŚCI
Realizacja tego etapu odbywa się po czasie, kiedy jesteśmy w stanie realnie zaobserwować zmiany. We wcześniej zaplanowany sposób przeprowadza się badanie efektywności, które ma stwierdzić czy zamierzone cele zostały osiągnięte. Etap ten nie bada reakcji uczestników na szkolenia, tylko konkretną wartość z projektu szkoleniowo-rozwojowego dla organizacji.
PODSUMOWANIE, WNIOSKI I OMÓWIENIE
Ostatecznie przygotowujemy raport końcowy obejmujący analizę jakościową (zestawienia statystyczne), analizę jakościową (success stories uczestników), analizę wąskich gardeł organizacyjnych oraz rekomendacje na przyszłość (dobre praktyki, działania wzmacniające, proponowane działania szkoleniowe). Każdorazowo po przekazaniu raportu organizowane jest spotkanie podsumowujące wnioski w gronie interesariuszy projektu.
PRZYKŁADOWY SCHEMAT PROCESU SZKOLENIOWO-ROZWOJOWEGO
PRACUJEMY NA MODELU “STANDARD OF EDUCATION IN BUSINESS”
w skrócie model SEB®
4 FAKTY ISTOTNE DLA TWOJEJ ORGANIZACJI
PRZYGOTOWYWANIE SZKOLEŃ I WARSZTATÓW DLA FIRM
komponujemy dowolny program szkoleniowy szyty na miarę branży i organizacji
Programy szkoleniowe, które opracowujemy są szyte na miarę na etapie dopasowania projektu szkoleniowego. Jakość każdego z modułów warsztatu jest oceniania przez minimum dwóch niezależnych trenerów w danej specjalizacji pod kątem:
PRZYKŁADOWE FORMY SZKOLENIOWE |
PRZYKŁADOWE NARZĘDZIA SZKOLENIOWE |
---|---|
BLENDED LEARNING | ĆWICZENIA PRAKTYCZNE I GRUPOWE |
ESSENTIAL LEARNING | MODEROWANE DYSKUSJE, BURZE MÓZGÓW |
ACTION LEARNING | ANALIZA STUDIUM PRZYPADKU |
COLLABORATIVE LEARNING | PRACA INDYWIDUALNA Z MATERIAŁAMI |
FACILITATION WORKSHOP | SZYBKIE EWALUOWANE RUNDY |
SPEED WORKSHOP | GRY I ZABAWY INTERAKTYWNE |
SESSION | GORĄCE KRZESŁO/WYSTĄPIENIA PUBLICZNE |
E-LEARNING | KONSULTACJE IN-TIME |
WEBINAR ONLINE | OPEN SPACE TECHNOLOGY |
4 ISTOTNE FAKTY O TRAINBRAIN
COACHING, MENTORING I DORADZTWO BIZNESOWE
prowadzimy profesjonalne sesje indywidualne i grupowe dla kadry zarządzającej, które przyczyniają się do realnych zmian

W 2015 roku międzynarodowa organizacja International Coaching Federation przeprowadziła badania na ponad 500 firmach, w których respondenci jednoznacznie wskazali, że 63% organizacji, które zainwestowały w relację coachingową odnotowały ponadprzeciętny wzrost przychodu. Czy to może być przypadek? Tego się nie dowiemy, ale jesteśmy przekonani, że efekty kadry zarządzającej, z którą pracujemy widać czarno na białym.
Przeprowadzamy procesy indywidualne dla kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla w wielu organizacjach. Każda relacja jest uprzednio kontraktowana na płaszczyźnie sponsor-coach-klient.
Sponsorem jest osoba podejmująca decyzje o rozpoczęciu procesu indywidualnego, w której interesie leżą cele strategiczne organizacji. Klient to docelowa osoba, z którą prowadzone są sesje, przy czym ma prawo posiadać swoje własne potrzeby, oczekiwania i trudności. Coach w tej relacji odnajduje punkt optimum, pomiędzy oczekiwaniami organizacji, a potrzebami klienta. Dokonuje się tego poprzez kontraktowanie trójstronne. Następnie rozpoczyna się właściwy proces sesji, które są rozłożone w czasie i z czego każda trwa 60 minut.

TRZY RODZAJE PRACY INDYWIDUALNEJ

To interaktywny proces, który pomaga przyspieszyć tempo rozwoju, osiągnąć wytyczone cele, podnieść satysfakcję z życia zawodowego i prywatnego lub osiągnąć wysoki poziom świadomości. Poprzez odpowiednie narzędzia i metody pracy profesjonalny coach prowadzi klienta w pełni wykorzystując jego potencjał, kompetencje i umiejętności. Identyfikuje trudności, pomaga optymalizować działania, podejmować decyzje i co najważniejsze, pomaga znaleźć odpowiedzi na trudne pytania. Często przekłada się to na wzrost motywacji i większą determinację w działaniu.
Źródło definicji: icf.org.pl

Bazuje na relacji partnerskiej, w której mentor jest osobą o wyższych kompetencjach w danej dziedzinie. Wskazuje uczniowi drogę, pokazuje gdzie występują błędy, przekazuje wiedzę oraz dzieli się własnym doświadczeniem. W gruncie rzeczy, ta forma relacji ma wiele wspólnego z coachingiem z tą różnicą, że istotę mentoringu stanowi sam proces rozwoju, podczas gdy coaching stara się jak najefektywniej osiągnąć tegoż rozwoju założone cele.

Z doradztwem mamy do czynienia, kiedy ekspert w konkretnie określonej sytuacji doradza klientowi wybór konkretnego rozwiązania z kilku dostępnych, które wcześniej zidentyfikował. Możemy przyrównać to do pracy prawnika, który udziela porady z tą różnicą, że operujemy ekspertyzą z poziomu biznesu. Doradztwa biznesowego udzielają tylko i wyłącznie bardzo doświadczone osoby z wieloletnim doświadczeniem w danym obszarze. Nie jest to relacja długoterminowa ani partnerska, jak w przypadku coachingu i mentoringu.
CO GWARANTUJEMY?
PRACUJEMY Z NAJLEPSZYMI
Nie ma u nas nikogo z przypadku. Pracujemy z wyselekcjonowanymi ekspertami, którzy posiadają niezbędne kompetencje i certyfikaty wydane przez międzynarodowe sprawdzone organizacje.


DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Szanowni Państwo, nazywam się Sylwia Karczmitowicz i jestem specjalistką do spraw obsługi klienta biznesowego w firmie TrainBrain. Z przyjemnością odpowiem na Państwa wszystkie pytania i wątpliwości.
