SZKOLENIA I WARSZTATY

Oferta naszych szkoleń i warsztatów dla firm składa się z trzech poziomów, które przedstawiliśmy w formie piramidy. Każdy obejmuje inny zakres tematyczny, skupia się odmiennych celach i zaspokaja różne potrzeby. Wszystkie trzy płaszczyzny mają na siebie wpływ nawzajem, a przedstawiona tutaj forma piramidy jest pewnego rodzaju wizualizacją obszarów, które składają się na sukces i sposób funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa.

pira-1

Poziom jednostkowy
“Kompetencje personalne”

Rozwijamy umiejętności indywidualne poprzez zmianę utartych schematów. Uczymy, tego czego pracownicy nie opanowali w szkole ani na studiach.

pira-2

Poziom społeczny
“Zespół, przywództwo i komunikacja”

Dbamy o to, żeby pracownicy umieli ze sobą współpracować, sprawnie się komunikować i tworzyć razem efekt synergii. Wierzymy, że 2+2=5.

pira-3

Poziom organizacji
“Organizacja i jej otoczenie”

Strategiczne budowanie przewagi rynkowej to nic innego jak spojrzenie na organizację z większej perspektywy. Wdrażamy nowe rozwiązania.

Poziom społeczny
“Zespół, przywództwo i komunikacja”

O sile zespołu stanowi jego lider i to jak ludzie, którzy się w nim znajdują potrafią ze sobą współpracować. To w jaki sposób pracownicy się uzupełniają, rozumieją i wzajemnie darzą zaufaniem można wypracować. Sama specjalistyczna wiedza nie wystarczy do tego, żeby maksymalnie wykorzystać potencjał grupy, liczą się umiejętności miękkie, elastyczność i umiejętność budowania porozumienia.

Na poziomie społecznym w centrum naszego zainteresowania jest zespół i jego przywódca, czyli manager lub kierownik. Kształcimy postawy, zmieniamy podejście i dbamy o to, żeby zespół, z którym pracujemy chodził jak naoliwiony mechanizm. Osiągamy to pracując intensywnie ze wszystkimi członkami zespołu i z samym liderem.

logo-BO

Potrzebujesz warsztatu o innej tematyce? Nie ma problemu, to tylko propozycje! Umiejętności i kompetencji osobistych jest całkiem sporo, skontaktuj się z nami i wspólnie opracujmy projekt szkoleniowy, który spełni oczekiwania kadry zarządzającej i pracowników, którzy będą brali udział w szkoleniu.

NAJPIERW POZNAJEMY ZESPÓŁ, CZYLI ANALIZA POTRZEB

Żeby wpłynąć na pracowników, najpierw musimy ich dobrze poznać i dowiedzieć się o tym, co im wychodzi, a co chcieliby zmienić. Nie zawsze wszystkie odpowiedzi są oczywiste i widoczne, dlatego podstawą naszej pracy jest badanie, które przeprowadzamy wewnątrz działu, aby dowiedzieć się, co można byłoby zmienić na lepsze. W zależności od potrzeb organizujemy grupę focusową, ankiety online, poznajemy kulturę pracy od środka. Zanim zaczniemy, chcemy być pewni, że rozumiem jak funkcjonuje firma i co chcemy naprawdę osiągnąć.

PROPOZYCJE SZKOLEŃ I WARSZTATÓW
“NA POZIOMIE SPOŁECZNYM”

Teambuilding, praca zespołowa

Budowanie zespołu z ludzi, którzy dopiero się poznają lub umocnienie więzi wewnątrz teamu, który współpracuje ze sobą już od dłuższego czasu. Solidna dawka integracji, rozwoju silnych stron, podniesienie energii i zaangażowania, a wszystko to przy pomocy gier, zabaw i ćwiczeń, w których sprawdzą się wszyscy. Przy okazji zespół ma szansę dokonać diagnozy własnej, rozwiązać problemy i konflikty, zbudować wszechobecne zaufanie i poczuć się częścią całości. To również dobra okazja na dopasowanie celów i oczekiwań kadry menadżerskiej i jednocześnie dobra zabawa!

Komunikacja interpersonalna

Szkolenia z komunikacji interpersonalnej przebiegają od podstaw do zaawansowanych narzędzi i 100% wzajemnego zrozumienia. Jest to droga przez proces komunikacyjny, który stanowi klucz do efektywności zespołu. Omawiamy wszelkie bariery komunikacyjne, uczymy jak należy się porozumiewać z każdym kto myśli inaczej, szkolimy jak dawać informację zwrotną, wpajamy co to znaczy aktywnie słuchać, pokazujemy jak skutecznie przekonywać, prowadzić dyskusje i spotkania. Szlifujemy każdy element i przyglądamy się każdej sytuacji, w której występuje wymiana komunikatów, pomiędzy ludźmi, którzy ze sobą działają na co dzień.

Zarządzanie przez coaching

Dobry lider wie nie tylko jak komunikować się ze swoimi podwładnymi, ale również jak ich prowadzić i dbać o ich rozwój. Program tego warsztatu obejmuje podstawy coachingu menedżerskiego, czyli to w jaki sposób wpływać na pracownika w celu wykorzystania jego maksymalnego potencjału za pomocą przeróżnych narzędzi, metod i trafnych pytań. Rozwój, opieka i zainteresowanie podwładnym jest istotne, jeśli mowa o liderze, a nie tylko o kimś kto nosi miano przełożonego. Szkolenia menedżerskie są prowadzone przez akredytowanego coacha z wieloletnim doświadczeniem w praktyce.

Organizacja pracy i zarządzanie

Czasami wystarczy przeorganizować nawyki, przestrzeń i sposób funkcjonowania całego działu, żeby zwiększyć efektywność i zadowolenie ludzi. Niekiedy trzeba wdrożyć nowe procesy, wprowadzić skuteczne narzędzia lub nowy system i przygotować pracowników do zmian. Tak czy inaczej, program ten jest mocno skupiony na tym jak przekazywane, przechowywane i zarządzane są informacje, którymi obraca przedsiębiorstwo. Znajdujemy wąskie gardła, eliminujemy zatory i rozwijamy metaforycznie autostradę nowych możliwości na skuteczniejsze zarządzanie pulą zadań.

Rozwiązywanie konfliktów

Kiedy niedopowiedzenia narastają i coś wisi w powietrzu lub w zespole brakuje wzajemnego zaufania, to idealny moment na ten program szkoleniowy. Oczyszczamy atmosferę, wyjaśniamy sytuację, konfrontujemy w sposób kontrolowany skłócone strony i wyciągamy wnioski. Niezawsze konflikty są widoczne na pierwszy rzut oka, czasami to narastająca miesiąc po miesiącu gorycz niedogodnień, które w pewnym momencie prowadzą do nieuchronnej eskalacji lub zwolnień. Nie warto czekać, aż sprawy same się rozwiążą, interweniujemy i postawmy sprawy jasno.

Motywowanie i delegowanie

Warsztat dla liderów oraz menedżerów, którzy powinni nauczyć się pozytywnie oddziaływać na swoich podopiecznych lub specjalistów, którzy mają tendencję do demotywowania innych lub nie potrafią dobrze delegować zadań. Przydzielanie i przekazywanie zadań, to przez niektórych umiejętność uważana za sztukę. Do tego samych teorii motywacji w psychologii można wyróżnić ponad pięćdziesiąt. Jak powiedział Terry Gilen – stymulowanie i podtrzymywanie zachowania, jakiego sobie życzymy, daje lepsze i bardziej przewidywalne wyniki niż próba zmiany zachowania, którego nie chcemy. Tego się trzymamy!

Lider i style przywództwa

O tym co decyduje o byciu dobrym liderem, czym różnią się od siebie różne strategie zachowań przełożonych i kiedy, co warto zastosować w stosunku do swoich podwładnych. Swoista szkoła przywództwa, czyli jak należy zarządzać zespołem, zwiększać jego wydajność, na bieżąco diagnozować sytuację i morale pracowników. Praca na szkoleniu obejmuje podstawowe obszary kompetencji nowoczesnego menedżera, jego silne strony i obszary do rozwoju w oparciu o mapę kompetencji. Ponadto, wielu kierowników uczmy, również skromności i umiejętności przyznania się do błędu.

System oceniania i grywalizacja

Ocena wyników i rozwoju pracownika nie zawsze musi przebiegać w sposób sztampowy. W trakcie warsztatu kierownicy dowiadują się jak prowadzić rozmowy “f2f”, dokonywać oceny pracowniczej i dawać informację zwrotną na poziomie zaawansowanym. Rozszerzenie szkolenia obejmuje, również grywalizację, czyli wdrożenie w dziale mechanizmów znanych z gier do codziennych wykonywanych czynności. Brzmi intrygująco? My też tak sądzimy! To świetna metoda na zbudowanie przewagi konkurencyjnej i podniesienie zaangażowania pracowników za jednym zamachem!

Potrzebujesz czegoś innego? Praca z zespołem lub całym działem może przybierać różne formy. Jeśli potrzebujesz innego szkolenia lub warsztatu niż te wymienione wyżej, to skontaktuj się z nami i wspólnie omówimy projekt, który dla Ciebie przygotujemy.

ROZPOCZNIJ WSPÓŁPRACĘ

Jesteśmy gotowi, żeby przygotować dla Twojej organizacji ofertę. Przedstawimy w niej wszystkie szczegóły i możliwości, po czym chętnie spotkamy się w celu omówienia dalszych możliwości.

ZADZWOŃ: +48 722 019 061

ZOSTAW WIADOMOŚĆ: kontakt@trainbrain.com.pl