Elevator pitch, sprawna i skuteczna prezentacja

Nazwa tematu szkoleniowego

Elevator pitch, sprawna i skuteczna prezentacja

Filozofia naszej pracy jako trenerów ani wartości, które wyznajemy, nie pozwalają nam oferować naszym klientom gotowych rozwiązań. Naszym zdaniem szkolenie zamknięte powinno być adresowane do konkretnej grupy uczestników lub przynajmniej adaptowane do potrzeb organizacji i oczekiwań interesariuszy. Nie jesteśmy zwolennikami programów szkoleniowych typu kopiuj/wklej. Niemniej, na prośbę naszych partnerów biznesowych stworzyliśmy podglądowy wykaz tematów szkoleniowych, z którymi najczęściej pracujemy.

Opis zagadnienia

Podczas spotkań branżowych poszukujesz nowych osób do współpracy, ale Twój telefon ciągle milczy? Przedstawiasz nowy produkt inwestorowi, jednak nie widzisz zainteresowania zakupem? Czy może kolejna prośba o podwyżkę zakończyła się fiaskiem? Czego Ci brakuje? Co musisz zrobić, aby ludzie Cię zapamiętali i Ci zaufali? Jak dotrzeć do innych, kiedy czas jest ograniczony?

Najwyraźniej potrzebujesz odpowiednio opanowanej do tych sytuacji sztuki krótkiej autoprezentacji, czyli elevator pitch. W wolnym tłumaczeniu elevator pitch oznacza przemowę w windzie. Skąd taka nazwa? Historii na ten temat jest już kilka, ale wszystkie łączy to samo – czas. Wyobraź sobie, że jesteś przedsiębiorcą, który chce przedstawić swój projekt konkretnemu inwestorowi. Jest to człowiek bardzo zapracowany i praktycznie dla Ciebie niedostępny. Stoisz pod budynkiem, w którym znajduje się jego biuro i nagle z limuzyny wysiada ON. Od razu kieruje się w stronę drzwi i czeka na windę. Co robisz? Podchodzisz i rozpoczynasz właśnie swój elevator pitch. Ile masz czasu? Tylko tyle ile trwa Wasza wspólna podróż windą. Krótko, prawda? I właśnie Twoja prezentacja powinna być krótka, ciekawa i w głównej mierze skuteczna.

Sedno elevator pitch można znaleźć w wypowiedzi brytyjskiego polityka Anthonego Edena „Dobre przemówienie musi posiadać interesujący początek i ciekawe zakończenie. A przede wszystkim: zakończenie musi znajdować się jak najbliżej początku”. I tę sentencję warto zapamiętać.

W trakcie warsztatów podczas pracy nad elevator pitch pokażemy Ci, jak zbudować pewność siebie. Wspólnie odkryjemy jakie cechy i atuty należy wyeksponować w Twojej autoprezentacji oraz popracujemy nad płynnością i długością wystąpienia. Dowiesz się również, jakimi zasadami należy się kierować tworząc elevator pitch oraz czego unikać.

Pierwsze wrażenie się liczy, dlatego potraktuj elevator pitch jako swoją ustną wizytówkę. Chcesz osiągać cele w rozmowach biznesowych? To musisz umieć tak o sobie mówić, aby Cię zapamiętano. Z Twojej prezentacji usuniemy zdania oczywiste i ogólne, i zastąpimy treściami, które Cię wyróżnią.

Korzyści edukacyjne

znajomość zasad, wskazówek i wytycznych dotyczących tworzenia elevator pitch,

umiejętność przedstawiania swoich wartości i kompetencji,

rozwinięcie sztuki autoprezentacji,

nauka wywierania lepszego pierwszego wrażenia,

poznanie najczęstszych błędów przy tworzeniu i przedstawiania elevator pitch,

Zakres przykładowych treści

  • podstawy i założenia elevator pitch z przykładami zastosowania,
  • tworzenie i szlifowanie własnego elevator pitch w oparciu o dobre praktyki,
  • dostosowywanie elementów swojej prezentacji do warunków otoczenia,
  • 10 błędów odnośnie autoprezentacji, których nie powinno się powielać,
  • przykuwanie uwagi, wyróżnianie się — model AIDA w networkingu biznesowym.