USŁUGI DORADCZE

KONSULTING DLA ZESPOŁÓW HR

Prowadzimy krok po kroku za rękę jak wdrażać zmiany organizacyjne w świecie VUCA, które przynoszą oczekiwane rezultaty w postaci wzrostu zadowolenia pracowników.

konsulting

Konsulting dla zespołów HR

Strategia zarządzania zasobami ludzkimi jest jednym z kluczowych obszarów, za jaki odpowiada dział HR.

To od specjalistów Human Resources oczekuje się, że będą wiedzieli, jak kształtować politykę rozwoju w organizacji, która nadąży za rosnącymi potrzebami rynku pracownika.

Potocznie zwany „biznes” oczekuje od „miękkiego HRu”, że ten zabezpieczy organizację od strony nieprzewidywalnych czynników ludzkich. Mowa tutaj o podjęciu się niezliczonej ilości wyzwań związanych z efektywnością pracowników poprzez usprawnianie poszczególnych aspektów kultury organizacyjnej. Docelowo mają one wspierać przedsiębiorstwo jako ekosystem dostarczający konkretnych rezultatów biznesowych.

Czy wiesz, że...?

Czy wiesz że...

wiele organizacji nie ma przemyślanej strategii zasobów ludzkich ani wynikającej z niej polityki rozwoju? Bardzo często zespoły HR bazują na bieżących potrzebach tu i teraz, co w dłuższej perspektywie może okazać się krótkowzroczne.

Nie ma co prawda nic złego w opracowywaniu rozwiązań systemowych po kolei, dopóki działania te są spójne z wizją strategiczną całego przedsiębiorstwa. Kluczowa jest dobra znajomość całego ekosystemu, w którym funkcjonuje organizacja, co naturalnie wymaga ujęcia, czegokolwiek co się opracowuje z szerszej perspektywy.

Konsulting dla zespołów HR

5 najczęściej popełnianych błędów przy zarządzeniu zmianą

Każda zmiana może być potraktowana jako szansa lub zagrożenie.

Bywa, że zmiana zachodzi szybciej niż transformacja w głowach pracowników. To budzi niezadowolenie i opór wśród załogi, bo łatwo o niedomówienia. Komunikacja w zmianie powinna być rozłożona na etapy, a także uwzględniać wiele symultanicznie podejmowanych działań różnego typu.

Kiedy nie ma przestrzeni na zmianę, bo dzieje się za dużo na raz, to nie wróży dobrze. Być może ludzie funkcjonują pod presją otoczenia? A może organizacja nie jest jeszcze na nią gotowa? Zbyt wiele skomplikowanych procedur lub systemów może przynieść więcej szkód niż pożytku.

Niektóre zmiany są zbyt trudne i rodzą niepotrzebne zamieszanie. Trzeba je uprościć, aby każdy pracownik mógł je zrozumieć. Kiedy zmiana wiąże się z dużą ilością czasu, który należy zaangażować na raz, to pracownicy zachowują się niczym organizm odrzucający przeszczep organu po operacji.

Niektóre ze wdrożonych narzędzi istnieją tylko na papierze, a jeszcze inne są sztucznie utrzymywane przy życiu (np. wartości, którymi nikt się nie kieruje, ale udostępniamy je na witrynie Internetowej) lub gdy np. sama kadra zarządzająca nie wykazuje odpowiednich postaw, przez co nie ma przykładu z góry.

Kiedy to na dany moment doświadczenia zawodowe pracowników i kadry zarządzającej są dalekie od ideału, a samo wdrożenie danej zmiany przypomina „Utopię”. Dla przykładu trudno mówić o budowaniu kultury informacji zwrotnej w organizacji, w której króluje autorytarny styl zarządzania.

Czy wiesz, że...?

Czy wiesz że...

Współpraca z ekspertem pozwala uniknąć popełniania wielu błędów, na które jesteśmy narażeni bez kogoś spoza organizacji? Doradca zewnętrzny niemający wcześniej styczności z organizacją jest w stanie spojrzeć na zmiany jej towarzyszące zupełnie innym okiem.

W TrainBrain nie pracujemy z każdym. Jeśli chcesz się dowiedzieć dlaczego, to dowiedz się więcej o nas jako organizacji doradczo-szkoleniowej.

Konsulting dla zespołów HR

W jakich zmianach towarzyszymy organizacjom?

W zależności od zakresu współpracy podzieliliśmy rodzaje obszarów, w ramach których doradzamy na dwie główne grupy. W każdej grupie znajdziesz po 10 przykładów i propozycji tego, w czym możemy pomóc Twojej organizacji.

Grupa strategiczna
Grupa narzędziowa

Wartości, wizja i misja firmy

Pomagamy w wypracowaniu odpowiedzi na najważniejsze pytanie w strategii przedsiębiorstwa - „Dlaczego?”, pokazujemy jak zidentyfikować kluczowe postawy, których oczekuje organizacja, a także nakreślić, w jakim kierunku firma zmierza.

Metarole kadry kierowniczej

Zmieniamy sposób myślenia o powinnościach kadry zarządzającej poprzez koncentrację na współpracy z zespołami, a nie funkcjach kierowniczych. Pokazujemy, kim jest People Manager w nowoczesnej organizacji.

Strategia zasobów ludzkich

Pomagamy w procesie przejścia transformacji strategicznej z uwzględnieniem wszystkich etapów przygotowawczych, jakich wymaga organizacja, a także w ujęciu licznych i kluczowych kwestii biznesowych w HRM jakich oczekują interesariusze.

Kultura organizacji uczącej się

Pomagamy w promocji nowych wzorców niestereotypowego myślenia, w których to zgodnie z koncepcją Raya Dalio w organizacji wolno popełniać błędy, ale nie wolno nie wyciągać z nich wniosków.

Polityka rozwoju

Stanowi jeden z elementów strategii HRM, w której to koncentrujemy się na zaprojektowaniu usystematyzowanego i rentownego podejścia do inwestycji w zasoby ludzkie, tak aby promować rozwój jako naturalny stan rzeczy w organizacji.

Kultura feedbacku w organizacji

Pomagamy w ukształtowaniu organizacji i postaw pracowniczych, dla których informacja zwrotna będzie czymś naturalnym, a przekazywanie feedbacku nie będzie odbywać się tylko 1-2 do roku za zamkniętymi drzwiami.

Kultura organizacyjna

Pomagamy w tworzeniu systemu wzorów myślenia i działania, które mają być docelowo utrwalone w środowisku społecznym organizacji i mają znaczenie dla realizacji jej celów, a także bazują na dobranych postawach i wartościach.

Zespoły samoorganizujące się

Pomagamy budować zespoły, w których to przenosimy ciężar odpowiedzialności z lidera na zespół zgodnie z manifestem Agile. Pokazujemy jak etapami zmieniać sposób myślenia członków zespołu o tym, czym jest odpowiedzialność.

Management 3.0

Pomagamy zaszczepić w organizacji rewolucjonizujące spojrzenie na przywództwo i zarządzanie, które koncentruje się na zwinności i pracy z postawami zgodnie z koncepcją Jurgena Appelo, świadowego autorytetu i twórcy pojęcia Management 3.0.

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Pokazujemy, jak można wesprzeć określoną strategię, oraz kulturę organizacyjną dobrowolnymi działaniami na rzecz interesów społecznych, aspektów środowiskowych czy kulturowych, które przynoszą korzyści.

Opisy stanowiskowe

Pomagamy wyeliminować najczęstsze błędy oraz najczęściej pomijane aspekty miękkie, których nie uwzględnia się początkowo w opisach stanowiskowych, przez co np. trudniej w przyszłości kształtuje się ścieżki kariery

System mentoringowy

Pomagamy wdrożyć standard oraz proces mentoringu w organizacji, który zabezpieczy kwestię regularnego transferu wiedzy, a także zmotywuje wykwalifikowanych specjalistów, którzy osiągnęli już szczyt swojej zawodowej kariery.

Proces onboardingu

Pomagamy w stworzeniu lub usprawnieniu procesu onboardingowego, który pozwoli utrzymać motywację nowych pracowników na dłużej, ułatwi okres adaptacji pracownika, a także zapoczątkuje łączenie własnej tożsamości z firmą

Benefity i nagrody

Pomagamy uniknąć błędów lub zminimalizować ryzyka związane z premiami, benefitami i nagrodami, jakie są rozdysponowywane w organizacji, tak aby zachować walory motywacyjne, tychże działań.

Identyfikacja potrzeb szkoleniowych

Pomagamy w tworzeniu hybrydowego systemu doboru potrzeb rozwojowych o wysokim priorytecie, który będzie optymalny dla danej organizacji pod kątem planowanego budżetu przeznaczonego na rozwój kompetencji.

Plany naprawcze

Pokazujemy, z czego składają się dobre plany naprawcze, jaka jest ich przydatność, jak je wdrożyć krok po kroku i co najważniejsze, jak nie przestraszyć nimi pracownika, który ma zostać objęty planem naprawczym.

Matryce i mapy kompetencji

Pomagamy w procesie diagnostycznym i w doborze zestawień kompetencji różnego poziomu, a także doradzamy w procesie tworzenia kart kompetencyjnych opartych na skalach obserwacyjnych.

Okresowa ocena pracowników

Pomagamy we wdrożeniu standardu ewaluacji pracowniczej, która pozwala rejestrować oraz analizować postępy i osiągnięcia pracowników, a zarazem nie będzie traktowana jako ocena w dosłownym tego słowa znaczeniu.

Ścieżki kariery

Wspieramy w tworzeniu logicznych i spójnych sekwencji stanowisk w wymiarze horyzontalnym i wertykalnym, oddzielając ścieżkę managerską od specjalistycznej, które realizują potrzebę rozwoju zawodowego wśród pracowników.

Standard doboru i pomiaru efektywności szkoleń

Prezentujemy model oceny efektywności szkoleń wraz z audytem polityki szkoleniowej, która powinna uwzględniać analizę pięciu obszarów uwarunkowań sprawnej realizacji procesu szkoleniowego.

INTERESUJE CIĘ COŚ JESZCZE INNEGO?
CHCESZ OTRZYMAĆ SZCZEGÓŁOWĄ OFERTĘ?

Konsulting dla zespołów HR

Jak wygląda nasz model współpracy?

Oferujemy wsparcie w postaci sesji doradczych dla firm, które:

  • podejmując się większych zmian organizacyjnych, są gotowe powołać wewnętrzny zespół projektowy złożony z odpowiednich specjalistów odpowiedzialnych za dowiezienie zmiany z udziałem jednego eksperta zewnętrznego (doradcy);
  • podejmując się mniejszych zmian organizacyjnych, mają do dyspozycji przynajmniej jednego specjalistę biegłego w dziedzinie HR, który ma doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań systemowych na tle całej organizacji przy naszym wsparciu.

Bazujemy na efektywnym modelu, w którym organizujemy 2 lub 4-godzinne sesje doradcze wraz z pakietem roboczogodzin eksperckich.

Roboczogodziny przeznaczone są na analizę bieżących dokumentów, które są wypracowywane w ramach współpracy i na poczet pisemnej informacji zwrotnej eksperta dla powołanego zespołu projektowego.

Konsulting dla zespołów HR

Dlaczego nasz model sesji doradczych działa?

Są one rozłożone w czasie, a ich ilość zależy od dyspozycyjności zespołu projektowego, ilości zadań, tempa pracy i doświadczenia zawodowego osób biorących udział w procesie doradczym.

W trakcie spotkań z ekspertem zewnętrznym zespół ma możliwość skonsultowania dowolnych kwestii związanych z zadaniem, a sam doradca wspiera realizację projektu od A do Z poprzez bieżącą ekspertyzę.

Poza sesjami doradczymi zespół projektowy jest w stałym kontakcie z ekspertem (mailowo i telefonicznie), a także dysponuje roboczogodzinami doradcy do wykorzystania w danym okresie, które służą bieżącej wymianie korespondencji.

Czy wiesz, że...?

Czy wiesz że...

Możesz poznać lepiej sposób myślenia naszych ekspertów? Odwiedź naszą podstronę z blogiem, zapisz się do naszego newslettera i pobierz za darmo e-book pt. “10 najczęstszych błędów, których wolisz uniknąć, projektując proces szkoleniowo-rozwojowy” lub zapoznaj się z artykułem na temat planów naprawczych na LinkedIn.

Przejdź do bloga

Przeczytaj artykuł na LinkedIn

Dziękujemy za zapoznanie się z naszą ofertą usług doradczych dla firm.

Wybierz inną podstronę, jeśli interesują cię usługi innego typu lub od razu skontaktuj się z nami.