To znaczenie może też wywoływać skojarzenie słowa „train” z pociągiem. Zdarza się, że nazwa marki będzie w ten sposób kojarzona, niczym “pociąg do mózgu”, ale w niczym to nie przeszkadza. Jest wręcz przeciwnie, bo metaforycznie oddaje to nasze dążenie ku celowi, dla którego funkcjonujemy w świecie biznesu, szkoleń dla firm i usług doradczych dla HR.

Historia i marka TrainBrain

Dlaczego ta nazwa?

Nazwa marki „TrainBrain” wyróżnia się brzmieniem, wygląda dobrze w zapisie, ma pojemne, trafne dla kategorii i firmy znaczenie, wykorzystuje zabieg tzw. aliteracji, co rekomenduje jeden z najsłynniejszych autorytetów brandingu Al Ries.

Nawiązuje do trenowania mózgu, który jest tu rozumiany jako symbol umiejętności umysłowych i kompetencji (np. miękkich i uniwersalnych), co częściowo naprowadza naszych potencjalnych partnerów biznesowych na trop tego, czym się zajmujemy.

Historia i marka TrainBrain

Archetyp marki – bohater

Bohater dąży do tego, by osiągnąć mistrzostwo w swojej dziedzinie i użyć tych niezwykłych zdolności do uczynienia świata lepszym. Jest gotowy do konfrontacji i pracy tu i teraz, a nie gdzieś i kiedyś. Wyróżniają go talent, kompetencja i odwaga. Chętnie podejmuje się trudnych działań, które wymagają od niego samodyscypliny. Najbardziej pragnie siły sprawczej, jest ambitny i skuteczny w tym, co robi. Walczy o zasadę i sprawę, a także nieustannie mobilizuje innych do pokonywania słabości czy podejmowania wyzwań.

Potrafi wyciągnąć swoich klientów z opałów, stawiając przed nimi trudne pytania i zadania. Jest zdeterminowany i gotowy do podejmowania tematów, którym nikt inny nie sprosta. Inspiruje swoich odbiorców do stawiania sobie ambitniejszych celów i nigdy nie zatrzymuje się w miejscu. Działa szybko i zdecydowanie, charakteryzuje się charyzmą i naturalnym przywództwem. Stawia swoich klientów na pierwszym miejscu, jest gotów prowadzić ich za rękę, zwalczając po drodze wszystkie przeciwności losu.

Jest ciekawy świata, ale nie stoi z boku niczym mędrzec. Jest proaktywny, elastyczny w podejściu do klienta i nie zadowala się byle czym. Jest gotów do zmiany i wdrażania innowacji. Jasno i wyraźnie zaznacza swoje potrzeby, komunikuje się w sposób transparentny dla wszystkich. Jego motto brzmi “tam, gdzie jest wola, zbudujemy drogę”.

Historia i marka TrainBrain

Kolor marki: pomarańczowy

Identyfikacja wizualna naszego brandu nieodzownie kojarzy się z kolorem pomarańczowym, który pojawia się wszędzie nie bez przyczyny. To ciepły kolor, który mózg przetwarza dłużej niż kolory zimne, ale nie na tyle, żeby sprawiać wrażenie przytłaczającego.

Kojarzy się z witalnością i świeżością, a najbliższy mu skojarzeniowo owoc to pomarańcza. Witalność to inaczej pisząc pełnia sił życiowych, co doskonale łączy się z archetypem bohatera, który zwalcza wszelkie niebezpieczeństwo, które czyha na naszych klientów w świecie biznesu.

Jest to też kolor powiązany ze słońcem, a więc z ciepłem dającym życiodajną energię, która w naszym wypadku przekłada się na życiodajne zmiany w organizacjach, które wprowadzamy. Barwa ta uznawana jest za barwę ludzi młodych, którzy są innowacyjni. Jest to kolor śmiały i wzbudzający życzliwość ludzką, co pokazuje, że jesteśmy wrażliwi na potrzeby innych. Komunikujemy światu zewnętrznemu naszą otwartość i pobudzamy do działania poprzez bycie wzorem do naśladowania.

Wszystko powyższe fantastycznie komponuje się z innymi walorami, które zostały nadane marce. Nie chcemy kojarzyć się z poważnymi kolorami w świecie pełnym poważnych tematów, którymi się zajmujemy. Barwa ta ma nas wyróżniać na tle konkurencji, dodawać wigoru, a zarazem nie przytłaczać i kontrastować z bielą, którą również stosujemy.

Historia i marka TrainBrain

Nasza wieloletnia historia

Pomysł na powstanie działającej z sukcesem od wielu lat firmy szkoleniowej z Poznania nie zakiełkował od razu. Najpierw powstała marka osobista Michała Łęgowskiego, twórcy i założyciela późniejszej marki TrainBrain, który to zmotywowany wieloma rynkowymi obserwacjami na temat stanu polskiej branży szkoleniowej postanowił podejść do tego biznesu inaczej niż ktokolwiek wcześniej.

W 2014 roku odbyły się pierwsze szkolenia otwarte, a samo TrainBrain działało wtedy jeszcze w formie jednoosobowej działalności gospodarczej. Sama spółka powstała dopiero w drugiej połowie 2015 roku i przez pierwsze 2 lata realizowała w głównej mierze warsztaty otwarte oraz team coaching, na który to mogli zgłaszać się poprzez system zapisów dowolne osoby. Niektórzy robili to prywatnie z własnej kieszeni, inni zachęceni tematyką i rzetelnym opisem podejmowali się udziału w szkoleniu z ramienia swojej organizacji.

Przybywało klientów zainteresowanych szkoleniami zamkniętymi dla firm. Z biegiem czasu, po przeszkoleniu kilku tysięcy osób i zorganizowaniu warsztatów zamkniętych dla kilkuset organizacji firma stała się na tyle rozpoznawalna, że mogła poszczycić się współpracą z wieloma dużymi organizacjami lub instytucjami takimi jak Polpharma, Sephora, Thule, Santander, Volkswagen, Allegro czy nawet samo Ministerstwo Rozwoju. Na domiar tego marka TrainBrain zaczęła funkcjonować jako szkoleniowo-doradcza (z naciskiem na doradztwo HR) ze względu na zaangażowanie wielu ekspertów HR i ogromne doświadczenie zawodowe skumulowane w rękach sprawdzonych trenerów.

Przez te wszystkie lata wypracowaliśmy liczne i trwałe relacje z wieloma partnerami biznesowymi, dostarczyliśmy ponad 400 dedykowanych programów rozwojowych i wdrożyliśmy standardy obejmujące SUS 2.0 (DEKRA), PIFS oraz SEB® w realizacji profesjonalnych usług rozwojowych na terenie Unii Europejskiej (CEE).

start marki TrainBrain oraz pierwsze szkolenia otwarte na rynku (B2C)

2014

założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i otwarcie małego biura

2015

dynamiczny rozwój marki na rynku szkoleń dla firm (B2B)

2016

otwarcie nowego biura TrainBrain w Poznaniu wraz z salą szkoleniową

2017

TrainBrain zostaje partnerem globalnej firmy szkoleniowej EY Lane4 w regionie CEE

2018

otwarcie biura TrainBrain w Warszawie, zespół trenerski przekracza liczbę 20 osób

2019

wprowadzenie oferty well-being oraz mental health w odpowiedzi na COVID-19

2020

wprowadzenie filozofii procesu grupowego i stałych interwizji trenerskich

2021

przychody spółki po raz pierwszy i tylko do II kwartału roku przekraczają 1 500 000 PLN netto

2022

Dziękujemy Ci za poświęcony czas, aby dowiedzieć się o nas więcej.

To dla nas naprawdę budujące, kiedy możemy podzielić się tym, co dla nas ważne.