To znaczenie może też wywoływać skojarzenie słowa „train” z pociągiem. Zdarza się, że nazwa marki będzie w ten sposób kojarzona, niczym “pociąg do mózgu”, ale w niczym to nie przeszkadza. Jest wręcz przeciwnie, bo metaforycznie oddaje to nasze dążenie ku celowi, dla którego funkcjonujemy w świecie biznesu, szkoleń dla firm i usług doradczych dla HR.
Historia i marka TrainBrain
Dlaczego ta nazwa?
Nazwa marki „TrainBrain” wyróżnia się brzmieniem, wygląda dobrze w zapisie, ma pojemne, trafne dla kategorii i firmy znaczenie, wykorzystuje zabieg tzw. aliteracji, co rekomenduje jeden z najsłynniejszych autorytetów brandingu Al Ries.
Nawiązuje do trenowania mózgu, który jest tu rozumiany jako symbol umiejętności umysłowych i kompetencji (np. miękkich i uniwersalnych), co częściowo naprowadza naszych potencjalnych partnerów biznesowych na trop tego, czym się zajmujemy.