Pobudzanie myślenia przedsiębiorczego w zespole

Nazwa tematu szkoleniowego

Pobudzanie myślenia przedsiębiorczego w zespole

Filozofia naszej pracy jako trenerów ani wartości, które wyznajemy, nie pozwalają nam oferować naszym klientom gotowych rozwiązań. Naszym zdaniem szkolenie zamknięte powinno być adresowane do konkretnej grupy uczestników lub przynajmniej adaptowane do potrzeb organizacji i oczekiwań interesariuszy. Nie jesteśmy zwolennikami programów szkoleniowych typu kopiuj/wklej. Niemniej, na prośbę naszych partnerów biznesowych stworzyliśmy podglądowy wykaz tematów szkoleniowych, z którymi najczęściej pracujemy.

Opis zagadnienia

Nie każdy urodził się jako przedsiębiorca, ale myślenia przedsiębiorczego można się nauczyć. Po co, skoro pracujemy np. w dziale obsługi klienta lub w zespole sprzedaży? Właśnie po to, żeby lepiej sprzedawać, a także lepiej rozumieć klienta i jego potrzeby.

Każdy przedsiębiorca powie Ci, że najlepiej dogada się z drugim przedsiębiorcą. To charakterystyczny sposób myślenia, który da się wyczuć. To sposób, w jaki druga osoba bierze odpowiedzialność za to, jak potoczy się rozmowa, to przyjmowanie pewnej proaktywnej postawy przedsiębiorczej i pokazanie, że po prostu nam zależy. Samo zdefiniowanie myślenia przedsiębiorczego to wyzwanie, które w trakcie programu rozwojowego opartego o te założenia podejmiemy w pierwszej kolejności.

Dla szeregowego pracownika, specjalisty w korporacji czy handlowca może być to nieosiągalne myśleć, jak właściciel firmy, ale możemy osiągnąć ten sam efekt poprzez zaszczepienie u takiej osoby podobnego wzorca myślenia opartego na proaktywności. Niczym stretching dla ciała, zrobić stretching dla mózgu i wzbudzić odpowiedzialność menedżerską.

Organizując szkolenie z tego zakresu, pokażemy Ci najważniejsze elementy myślenia przedsiębiorczego oraz porozmawiamy o dwóch wizjach przedsiębiorczości - przedsiębiorczość jako proces liniowy oraz cykliczny. Przedstawimy Ci logikę efektuacji, która sprawdza się w każdym sektorze czy branży oraz jest świetnym rozwiązaniem w dynamicznych środowiskach. A Ty jako menedżer dowiesz się, co możesz osiągnąć z zespołem dzięki posiadanym już zasobom.

Będziemy rozmawiać m.in. na temat:

  • 5 zasad myślenia efektuacyjnego,
  • porównania myślenia przyczynowego z myśleniem efektuacyjnym,
  • eksperymentowania i innowacyjności w biznesie,
  • skupiać się tylko na zwrotach z inwestycji czy jednak na ryzyku,
  • współpracy partnerskiej w kontrze do konkurencyjnej,
  • tego, na czym się warto skupić, gdy poniesiesz porażkę,
  • jak wykorzystać myślenie przedsiębiorcze tworząc lub prowadząc zespół.

Korzyści edukacyjne

znaczący wzrost wydajności poprzez pracę na poziomie postawy proaktywnego lidera,

zmiana podejścia do procesu podejmowania decyzji i pojmowania czym jest odpowiedzialność,

nauka wychodzenia poza wychodzenie poza utarte schematy i spoglądania z różnych perspektyw,

zdolność do patrzenia z lotu ptaka na bieżące problemy w organizacji jako systemu,

łączenie myślenia (wyobraźni) z działaniem (tworzeniem).

Zakres przykładowych treści

  • efaktuacyjny przedsiębiorca — co znaczy to pojęcie i jakie są jego konsekwencje,
  • eksperymenty małego przedsiębiorcy — lidera, czyli jakie ryzyko podejmują szefowie firm,
  • utarte schematy myślenia, niewspierające przekonania i wszystkie mentalne ograniczenia wynikające z braku postawy przedsiębiorczej,
  • rozwijanie postawy przedsiębiorczej według koncepcji z książki “Mit przedsiębiorczości” Michaela Gerbera,
  • zarażanie przedsiębiorczością to proces, w którym wszystko zaczyna się od marzeń (wprowadzanie drobnych innowacji w zespole).