Filozofia naszej pracy jako trenerów ani wartości, które wyznajemy, nie pozwalają nam oferować naszym klientom gotowych rozwiązań. Naszym zdaniem szkolenie zamknięte powinno być adresowane do konkretnej grupy uczestników lub przynajmniej adaptowane do potrzeb organizacji i oczekiwań interesariuszy. Nie jesteśmy zwolennikami programów szkoleniowych typu kopiuj/wklej. Niemniej, na prośbę naszych partnerów biznesowych stworzyliśmy podglądowy wykaz tematów szkoleniowych, z którymi najczęściej pracujemy.
Storytelling w sprzedaży i pracy z klientem
Nazwa tematu szkoleniowego
Storytelling w sprzedaży i pracy z klientem
Opis zagadnienia
Usiądź na chwilę i zastanów się, co zapamiętałeś z ostatniej rozmowy z telemarketerem, który przedstawiał Ci różne dane i specyfikacje dotyczące swojego produktu? Pewnie tylko kto dzwoni i mniej więcej czego dotyczyła rozmowa. Jednak szczegóły techniczne umykają. A z drugiej strony przypomnij sobie, ostatnią rozmowę ze współpracownikiem, który z ogromnymi emocjami opowiadał, jaka przygoda mu się przytrafiła w weekend. To zapamiętasz. Dlaczego?
Dlatego, że nasz mózg lubi opowiadania i historie. Do tej pory pewnie pamiętasz różne bajki z dzieciństwa czy przygody ulubionego bohatera z książek czytanych przed snem. Czasem pamiętamy też różne stare legendy miejskie. Wszystko to wywoływało w nas jakieś emocje, dobre lub złe, ale zostało w naszej pamięci. I właśnie dlatego sporo firm i działów marketingowych i sprzedażowych korzysta ze storytellingu.
Storytelling jest to umiejętność komunikacji opowiadaniem. Przedstawia historię drogi bohatera z punktu A do punktu B, pokazuje, jakie miał przeciwności, jak sobie z nimi poradził i jaka zmiana w nim zaszła. Jak można wykorzystać storytelling w biznesie? Dzięki opowiadaniu historii można w bardzo łatwy i ciekawy sposób przekazać wizję swojej marki oraz jakimi wartościami się kieruje. Opowiadamy klientowi o firmie pośrednio, a nie chwaląc się i porównując do konkurencji. Ze storytellingu można korzystać na wielu etapach sprzedaży. Od wzbudzania zainteresowania produktem lub usługą, przez niwelowanie obiekcji, aż do rozpoczęcia współpracy. Dzięki opowiadaniom można zbudować zaufanie do handlowca czy samej marki.
Na warsztatach skupiających się na storytellingu pokażemy Wam, co tak naprawdę przyciąga klientów. Jakimi emocjami powinniście się kierować? Co to jest archetyp i jaki bohater przemawia do odbiorców. No i przede wszystkim sprawdzimy, jakie historie sprzedają i zapadają w pamięć.
Korzyści dla firmy z dobrego storytellingu?
Korzyści edukacyjne
poznanie definicji storytellingu oraz jak budować historie,
umiejętność rozpoznania potrzeb klienta i dopasowania odpowiednich emocji,
większa świadomość, kiedy wykorzystać storytelling,
świadomość, kiedy storytelling nie zadziała,
umiejętność budowania relacji z klientem,
Zakres przykładowych treści
- Allegro “English for beginners” https://www.youtube.com/watch?v=tU5Rnd-HM6A
- True Move H “najlepszą komunikacją jest dawanie” https://www.youtube.com/watch?v=wnjH0spLjdk&t=156s
- Procter & Gamble “najtrudniejszy zawód świata” https://www.youtube.com/watch?v=mrjGMs24f8Y
- Nike “Find your greatness” https://www.youtube.com/watch?v=WYP9AGtLvRg
- Budweiser “lost dog” https://www.youtube.com/watch?v=zwHF9Yk9al4
- Huggies “Hug”https://www.youtube.com/watch?v=xPyC6LZLbZM