Mateusz Kałamarz
Zafascynowany analitycznym i systemowym podejściem do rozwiązywania problemów. Certyfikowany trener biznesu i mediator International Education Society według modelu SET, a także trener PERSO.IN® oraz moderator Design Thinking.
Doświadczenie w pracy analitycznej i badawczej zdobywał w trakcie studiów na Politechnice Śląskiej, francuskim INP, Grenoble Politechnice Warszawskiej oraz pracując jako badacz w Dziale Badań i Analiz w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferu Technologii na Politechnice Warszawskiej.
W swojej pracy łączy twarde podejście analityczne z miękkim spojrzeniem na pracę z drugim człowiekiem, ponieważ patrzy na wyzwania organizacyjne jak na system naczyń połączonych. Docenia krytyczne myślenie, do czego zachęca również uczestników swoich szkoleń. Praktykuje podejście, według którego człowiek jest w centrum każdego działania, dlatego tworzy szkolenia adekwatne do potrzeb firm i uczestników.
Uważa, że w pracy nad tworzeniem nowych produktów i usług nie wystarczy sama wiedza teoretyczna na temat designu i projektowania. Dlatego poza szkoleniami i warsztatami tworzy strony internetowe i zarządza procesami wydawniczymi książek.
Wzmacnia firmy, prowadząc szkolenia i warsztaty z zakresu kompetencji miękkich, oparte na solidnych podstawach naukowych, metodyce Design Thinking oraz treningu kreatywności. Konsultuje działania organizacji studenckich i non-profit.
Specjalizacje:
- (Service) Design Thinking – facylitacja procesów (Service) Design Thinking, prowadzenie szkoleń i warsztatów narzędziowych, podejście empatyczne i badawcze do tworzenia produktów i usług
- Procesy kreatywne – moderacja efektywnych procesów kreatywnych, rozgrzewki kreatywne, techniki twórczego myślenia, myślenie systemowe i analityczne
- Rozwój kompetencji trenerskich – projektowanie i prowadzenie szkoleń oraz warsztatów, praca na procesie grupowym, radzenie sobie z sytuacjami trudnymi.
Przykładowe realizowane projekty:
- Service Design Thinking Intro
- Design Thinking dla Talentów
- Design Thinking dla HR Business Partnera
- Moderacja procesu Design Thinking
- Moderacja procesu Service Design Thinking.
- Trening empatycznych wywiadów indywidualnych
- Mapowanie ścieżek klientów za pomocą Customer Journey
- Trening twórczości i kreatywności
- Projektowanie efektywnych szkoleń i warsztatów
- Sytuacje trudne – profilaktyka i rozwiązywanie – w pracy z grupą
*Napisz do nas, jeśli chcesz otrzymać biografię trenera w formacie .PDF