Szymon Lach

Trener umiejętności biznesowych, sprzedawca i rekruter

Doświadczony trener, sprzedawca, rekruter i prezenter. Swoje doświadczenie zdobywał przede wszystkim w prywatnych przedsiębiorstwach, w których największy nacisk zawsze położony był na efektywność biznesową. Specjalizuje się w biznesowym podejściu do relacji i sprzedaży. Wyznaje zasadę, że sama relacja nie sprzeda – potrzebny jest w niej również element biznesowy. W zakresie procesów rekrutacyjnych specjalizuje się w poszukiwaniu i rekrutacji szeroko pojętych sił sprzedaży i obsługi klienta (działy sprzedaży bezpośredniej, działy obsługi klienta, pracownicy callcenter). Ma wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne, budowania relacji, sprzedażowe oraz negocjacyjne. Osoba bardzo ambitna, która wciąż podnosi swoje umiejętności poprzez ciągłe badanie takich dziedzin jak psychologia, nowe trendy w sprzedaży, perswazja, negocjacje. Co roku uczestniczy w kolejnych szkoleniach podnoszących jego kompetencje. Człowiek bardzo energiczny, rozmowny, z poczuciem humoru. Zawsze otwarty na nowe wyzwania, które wymagają poszerzenia strefy komfortu i zajęcia się zupełnie nowym zagadnieniem. Wszystkie swoje zadania realizuje w jednym celu – zbudowania przewagi klienta, dla którego pracuje.

Ukończył studia magisterskie na kierunku zarządzanie o specjalizacji: reklama i marketing. Ukończył również studia podyplomowe na kierunku: zarządzanie zasobami ludzkimi. Od 2010 pracuje jako wykładowca na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Absolwent Pilskiej Szkoły Trenerów (2011 rok) oraz licznych szkoleń z zakresu komunikacji, sprzedaży, negocjacji, wystąpień publicznych.

Przez wiele lat pracował jako sprzedawca i kierownik sprzedaży w sieci salonów z ekskluzywną modą męską. Realizował się również jako przedstawiciel i menager zespołu przedstawicieli w branży finansowej oraz branży reklamowej. Przez prawie 2 lata tworzył i zarządzał strukturami sprzedaży w jednym z najszybciej rozwijających się start-upów w branży rekrutacyjnej.

Od 2011 roku właściciel firmy szkoleniowej. Realizuje kontrakty szkoleniowe oraz rekrutacyjne. Wspiera przedsiębiorców w budowaniu ich własnej przewagi dzięki dostarczeniu właściwych pracowników oraz odpowiednim ich przygotowaniu do pełnienia swoich obowiązków. Jego misja brzmi: „wykorzystując swoją wiedzę, umiejętności i doświadczenie, zbliżać ludzi, choć o krok do ich własnego lepszego jutra”

W czasie swojej kariery zawodowej, oprócz prowadzenia szkoleń, występował również jako mówca na dużych scenach, u boku takich osobistości jak m.in. Mateusz Grzesiak, Marcin Prokop. Jerzy Zientkowski, Jan Grzesiak, Sebastian Kotow i Jacek Walkiewicz. Brał udział w konferencji Diamenty Sprzedaży oraz występował na cyklicznych konferencjach „Nowoczesne techniki sprzedaży” realizowanych w wielu miastach w Polsce.

Doświadczony praktyk. Najbardziej preferuje pracę na najtrudniejszych przypadkach uczestników szkoleń. Dzięki temu jest w stanie szybko rozwiązać problemy, z którymi na co dzień mierzą się uczestnicy. To sprawia, że prowadzone przez niego szkolenia mają bardzo mocny wymiar praktyczny i są w pełni dostosowane do okoliczności, w których pracująuczestnicy tych szkoleń.

  • 18 lat doświadczenia jako sprzedawca, przedstawiciel handlowy i menager zespołów sprzedażowych
  • 10 lat doświadczenia jako mówca, prezenter, konferansjer zarówno w wydarzeniach o charakterze biznesowym, jak i kulturalnym (prezentacje w czasie konferencji rozwojowych, prowadzenie licznych debat, konferencji, koncertów)
  • 10 lat doświadczenia jako trener, szkoleniowiec i mentor w obszarach sprzedaży, komunikacji, perswazji, zarządzania, motywacji pracowników, wystąpień publicznych, prowadzenia rozmów oceniających, feedbackowych
  • Ponad 2000 zrealizowanych dni szkoleniowych, głównie w obszarach sprzedaży, negocjacji, perswazji, komunikacji, wystąpień publicznych i zarządzania zespołami
  • Prowadzi szkolenia klasy premium w takich obszarach jak: komunikacja interpersonalna, techniki sprzedaży, sztuka wystąpień publicznych, negocjacje i perswazja
  • Realizuje różne formy pracy trenerskiej: szkolenia grupowe, treningi jeden na jeden, training on the job, coachingi sprzedażowe, obserwacje uczestniczące
  • Autor licznych publikacji w czasopismach branżowych „As sprzedaży” i „Nowa sprzedaż”
  • Realizuje zarówno krótkie projekty szkoleniowe, jak i wielomiesięczne procesy zmiany w obszarze sprzedaży 2i zarządzania sprzedażą

Przykładowe tematy, które realizuje:

1. Skuteczny prospekting w działaniach sprzedażowych – jak pozyskiwać klientów?
2. Email prospekting – jak pozyskiwać klientów wysyłając do nich zimne maile?
3. Badanie potrzeb w sprzedaży – najważniejsza umiejętność każdego handlowca.
4. Skuteczna perswazja, która wzmacnia sprzedaż – techniki budowania perswazyjnych komunikatów w sprzedaży.
5. Porywająca prezentacja handlowa – jak wykonać prezentację, która sprzedaje?
6. Copywriting sprzedaży – sztuka pisania wiadomości email, propozycji dla klientów i innych ważnych treści.
7. Techniki negocjacji.
8. Dobry klient czy zły klient – jak skutecznie kwalifikować klientów?
9. „Inni mają taniej”, „Dla nas to za drogo” – jak radzić sobie z obiekcją ceny?

10. Argumentacja w sprzedaży – jak budować skuteczne argumenty w rozmowie z klientem?

*Napisz do nas, jeśli chcesz otrzymać biografię trenera w formacie .PDF